Köpt lite i Nobina

Utskrift

Har funderat lite förut på att köpa in Nobina. Idag slog jag till och köpte in 150 stycken Nobina för 53,25 spänn stycket. Totalt inköp exklusive courtage blev 7 987,50 spänn. Skall försöka utöka innehavet lite av och till framöver. Bolaget känns väldigt stabilt och busstrafiken lär inte minska än på 5-7 år innan autonoma elbilar kan komma att ta över.

Inköpet kommer generera 465 bagis i årlig utdelningshöjning.

Jag skall försöka få upp innehavet i Nobina till 4-500 aktier inom kort är planen. Gillar också att de delar ut i juni (som är en riktigt usel utdelningsmånad här).

Portföljen är uppdaterad.

3 thoughts on “Köpt lite i Nobina

  1. NicklasHemliga

    Köpte också en mindre post i Nobina efter rapporten. Ser stabilt ut och med kontraktens längd så förväntar jag mig inga överraskningar gällande utdelningar. Tror även jag på att busstrafiken måste öka i och med en växande befolkning.

    Dock är jag lite orolig över att det är en aktör och att hela risken ligger hos dem och deras handlande. Ta lärdom av RenoNorden och investera därefter 🙂

    Liked by 1 person

    Svara
  2. Ping: Köpt mer i Nobina | Dividend bomber

Kommentera

