Mer W. P. Carey

wp carey.jpg

Efter att knappt ha bloggat så kommer här blogginlägg no2 för idag (woot? Vad händer? Har mr Dividend Bomber knaprat koffein? 🙂 ).

Jag utökade i REIT:en W. P. Carey precis. Köpte 16 aktier för totalt 8 648 kronor exklusive courtage. Jag vill utöka lite mer i den samt Vestas är planen inom en snar framtid. Inköpet kommer höja den årliga utdelningen med cirka 553 bagis vilket räcker till en flaska Barbaresco San Stunet (Nr 73292 på bolaget) vilket såklart inte är fel. Kanske Chansar mest är nöjd med den? Fan vet, vinet är ju inte från Frankrike?

Blir nog lite lugnare framöver med aktieinköpen eftersom det inte rasslar in så mycket utdelningar för tillfället. Augusti är verkligen en skitmånad utdelningsmässigt i min portfölj med september ser bättre ut. Bör nog kunna nå över 10 papp i utdelning i september.

Portföljen är uppdaterad.

7 thoughts on “Mer W. P. Carey

  1. Norrländska pengamaskinen

    Hej! Kul att se att bombmattan fortfarande lever. Jag gillar skarpt bloggen och din väg mot ”ekonomisk frihet” ! jobbar själv på att få den norrländskamaskinen att växa men… Jag har varit aktiv på börsen X antal år och börjar få rätt bra rullning på utdelningarna och kapitalet! Vilket är skitkul. Men under mina år jag investerat så har jag aldrig stött på någon större ”krasch” och vet därefter egentligen inte hur jag skulle agera lr reagera vid tex ett kraftigare börsras! Ska jag låta min 600.000+ Maskin jobba på och investera mer när alla paniksäljer. Hur tänker du som har en betydligt ”större maskin” och erfarenhet kring detta?

    Vore skoj med ett svar!

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Dividendbomber Inläggets författare

      Jag kommer göra följande om/när det smäller:

      Ligga kvar i alla aktier om inte något akut konkurshot finns mot någon utav dem. Samt återinvestera utdelningarna precis som vanligt. Jag har aldrig kunnat tajma marknaden förut och tror inte jag kommer kunna göra det framöver heller.

      Vidare har jag möjlighet att belåna portföljen med Avanzas superlån vilket jag troligen kommer utnyttja för att fiska stabila aktier som har rasat 30-40% när det smäller. Svårt att ge råd men jag hade legat kvar. Jag är mer intresserad utav den rullande utdelningen istället för att hela tiden sikta mot ett högt portföljvärde. Så länge utdelningen ökar tycker jag du skall vara nöjd och ligga kvar. 🙂

      Gilla

      Svara
      1. Snålgrisen

        Bra idé att belåna vid krash, men man får ju passa sig så att man inte belånar så pass mycket att en ytterligare nedgång drar din belåning över vad Avanza satt som gräns för ”superlånsränta”. Det är ju lätt hänt när dina S-märkta aktier minskar i värde och du kanske köpt icke S-märkta aktier för de belånade stålarna. Då står du där med en helt annan ränta…

        Liked by 1 person

  2. P

    Att det blir en nedgång känns givet. Försöker mentalt förbereda mig genom att se ett lägre depåvärde exempelvis. Den fallande dollarn har redan straffat mig rätt hårt, det jobbiga med det är att min utdelning faller. Jag kan inte tajma så jag kommer ligga kvar och återinvestera samt nyinvestera. Tänker försöka spara mer av nyinvesteringen för bättre köpläge, innan har jag alltid köpt för hela den summan med.

    När det väl smäller får vi sitta här i kommentarssektionerna och peppa varandra likt folket på familjeliv.

    /P

    Liked by 1 person

    Svara
    1. Dividendbomber Inläggets författare

      Det kommer bli tokroligt naturligtvis samtidigt som jag sitter och köper billigt. 🙂

      Det är i de lägena man skiljer agnarna från vetet. Bara att bita ihop och ösa på.

      Familjeliv kommer framstå som städat jämfört med hur ekonomibloggarna kommer se ut om det smäller. 🙂

      Gilla

      Svara

Kommentera

