Utdelningar februari

1920px-AT&T_logo_2016.svg

Vädret är verkligen skittrist, grått, mulet och jättetråkigt. Börsen rasar satan (jag är väl ned ca 400k sista dagarna) och jag har inte så mycket cash tillgängligt. Allt är precis som det skall vara i ett långsiktigt sparande alltså. Har på sistone inte haft så mycket aktivitet på börsen och även om det rasar så sitter jag rätt lugnt i båten som vanligt.

Coronaviruset verkar faktiskt (till skillnad från vad jag trodde) få en hel del negativa effekter för industrin och andra verksamheter som påverkar min portfölj. Tror dock att det mesta går över men nu var det tom tal om att ställa in Fotbolls-EM så konsekvenserna för mig börjar bli påtagliga. 🙂

Nog om det, följande slantar har kommit in på kontot under februari;

Starbucks Corp 480 – SEK
Diversified Healthcare Trust 190 – SEK
Caterpillar Inc 302 – SEK
Kinder Morgan Inc 183 – SEK
STAG Industrial Inc 59 – SEK
EPR Properties 366 – SEK
Procter & Gamble Co 219 – SEK
NorthWest Healthcare Properties REIT 98 – SEK
Realty Income Corp 45 – SEK
Omega Healthcare Investors Inc 1299 – SEK
Main Street Capital Corp 70 – SEK
Abbvie Inc 343 – SEK
Deere & Co 403 – SEK
Vodafone Group PLC 2390 – SEK
Lowe’s Companies Inc 184 – SEK
CVS Health Corp 144 – SEK
Verizon Communications Inc 413 – SEK
AT&T Inc 599 – SEK
Gladstone Investment Corp 101 – SEK
Chatham Lodging Trust 85 – SEK

Totalt erhållen utdelning för februari (innan skatter) blev 7 972 kronor. 

Ingen jättehöjning kontra förra året (6 985 kronor) men det blev till slut en ökning på 14,13%. Lite lägre än vad jag hade hoppats på men det finns lite orsaker. Progressive corp flyttade tex sin utdelning till januari och jag har inte köpt så mycket som påverkar februari. Men visst vill jag få upp utdelningarna så att det är minst 10 papp alla månader. Februari är troligen den sämsta utdelningsmånaden i år igen….

Totalt har jag nu nått 22 455 kronor i totala utdelningar för 2020. Kontra 2019 (då jag hade nått 15 383 kronor) så är ökningen 45,97%. Rätt bra start ändå men nu kommer två lite halvsura månader med bla aktier som har utdelningssänkt eller splittat utdelningen på två månader på året. April blir nog riktigt trist när dels Swedbank och Nordea slashar utdelningen och diverse bolag (Sampo och Fortum bla) flyttar utdelningarna till andra månader. Några bolag splittar också utdelningen som sagt (Axfood och Bilia bla) så det tar lite längre tid att få in kapitalet tyvärr. Buuuh!

Vi får se hur stor sänkningen blir i mars/april framöver. Får kämpa vidare helt enkelt….

Har på sistone shoppat på mig lite mer AT&T (har 180 stycken nu totalt) och vill nog få fram lite mer stålars så att jag kan fiska lite nu när vi åker nedåt. Har en hel del aktier jag tittar på men vill inte belåna mig mer än nödvändigt än så länge…

Inte för att så mycket ser billigt ut men det är iaf billigare än i början på februari. Vill iaf fortsätta att ta in lite mer telekom nu när det är politisk press på operatörerna att använda 5G och skita i Huawai. Kan bli mer Verizon, Orange och Vodafone framöver.

Utdelningssidan är uppdaterad.

1 tanke på “Utdelningar februari

  1. Pingback: Utdelningar februari | Dividend bomber

Lämna en kommentar