Utdelningar februari – Lite över 15 lök

Februari slaskar på och det är lika mycket skridskoåkning som vanligt. Dvs en hel del. Räntan har gått i taket, priset på boende ser ut att gå ned en hel del i mitt närområde och matpriserna har gått i taket. Paprika över 100 spänn kilot och tomater börjar på 70 spänn kilot här. Finfint. Inflationen är monumental och fler räntehöjningar kommer.

Då är det iaf lite halvok med att ha lite passiva intäkter. Följande utdelningsmynt har landat på kontot under 2023 februari månad;

Starbucks Corp – 664 SEK
STAG Industrial Inc – 64 SEK
Caterpillar Inc – 499 SEK
Apple Inc – 24 SEK
NorthWest Healthcare Properties REIT – 104 SEK
Main Street Capital Corp – 82 SEK
Omega Healthcare Investors Inc – 3 690 SEK
Realty Income Corp – 77 SEK
Ally Financial Inc – 312 SEK
EPR Properties – 914 SEK
Procter & Gamble Co – 285 SEK
Abbvie Inc – 1 661 SEK
Lowe’s Companies Inc – 383 SEK
Deere & Co – 689 SEK
Vodafone Group PLC – 2583 SEK
Samhällsbyggnadsbo. i Norden B – 1155 SEK
CVS Health Corp – 187 SEK
Verizon Communications Inc – 873 SEK
AT&T Inc – 714 SEK
Tryg – 243 SEK
Gladstone Investment Corp – 125 SEK
JP Morgan Chase & Co – 208 SEK
Royal Bank of Canada – 101 SEK
Mastercard – 18 SEK
Williams-Sonoma – 82 SEK

Totalt erhållen utdelning för februari månad blev 15 737 kronor. Februari är ingen stor utdelningsmånad för mig men det blev totalt över 15k iaf. Alltid något.

Jämför jag med 2022 februari månad (då jag nådde 10 154 kronor) så är det en jättehöjning med hela 54,98%.Nu har jag dock viktat om portföljen vilket påverkar men det är ändå en ok utdelning. Inget man lever flott på men portföljen är som jag har sagt förut inte riktigt klar än även om jag funderar på FIRE. Får se vad som händer i år.

Totalt har jag nu i år nått 35 135 kronor i erhållna utdelningar. Det är en fin start och jämför jag med förra året så är det en ökning från 25 231 kronor till 35 135 vilket ger en procentuell ökning på 39,25%. Än så länge ser det bra ut men det kommer bli sämre framöver. Castellum har stoppat utdelningarna och några andra har minskat dem. Samtidigt som Tele2 och Sampo inte kommer ge någon bonusutdelning i år. Är ytterst tveksam till att jag kommer totalt över förra årets nivå i totala utdelningar.

Vad gäller inköp har det inte hänt jättemycket. Lite XACT, Avanza Zero och lite Abbvie. Sålde dock Lazard och växlade till lite andra aktier. Lite synd. Hade velat ligga kvar i Lazard. Nordnet har dem dock verkar det som så kanske köper in via dem istället.

Vi får helt enkelt se vart det landar. Men jag närmar mig nivån för en halvhyfsad pension. Kan bli en värre kåk på landet men jag vill ju se fotboll i nollåttaområdet framöver med och dricka öl på Slöddermalm. Nåja nåja. Det visar sig hur det blir….

Utdelningssidan är uppdaterad.

1 tanke på “Utdelningar februari – Lite över 15 lök

  1. Sparsamma Familjen

    Fina siffror 🙂 februari var en usel månad utdelningsmässigt men man går mot ljusare tider i april & maj. Hade velat fylla på i Northwest Healthcare men Avanza tillåter inga köp i den aktien längre.

    Gilla

    Svara

Lämna en kommentar