Utdelningar juli

kronor.jpg

Det har varit klent med blogginlägg på sistone som sagt men till slut har juli månad blivit augusti och jag har ånyo sammanställt inkommande utdelningar för föregående månad.

Följande slantar har dansat in på kontot under juli:

Cisco – 118 kronor
General Electric – 79 kronor
Main Street Capital – 54 kronor
STAG Industrial – 48 kronor
Realty Income Corp – 35 kronor
W.P. Carey – 149 kronor
Northwest Healthcare – 87 kronor
GlaxoSmithKline – 102 kronor
Hemfosa – 220 kronor
Merck & Co – 71 kronor
Telus – 112 kronor
Coca Cola – 626 kronor
Ares Capital Corp – 2562 kronor
Digital Realty Trust – 157 kronor
Pepsico – 678 kronor
Chatham Lodging Trust – 75 kronor
Gladstone Investment Corp – 81 kronor

Totalt erhållen utdelning för juli (före skatter) blev 5 254 bagis.

5 254 kronor är ånyo över fem papp (tjohooo!) och också en höjning kontra juli 2016s utdelning (som var 2 461 kronor) med 113,49%. Inte illa alls vill jag påstå. 🙂

Totalt för i år har jag nu nått 59 524 kronor i erhållen utdelning. Givetvis inte över 60 papp men det kommer nog rulla på fint i höst även om augusti är en halvdålig månad utdelningsmässigt för mig. 85 000 kronors-målet ser ut att vara inom räckhåll.

Dollarn är och sniffar på 8-kronors nivån och jag skulle inte bli förvånad om den åker ned en bra bit under den nivån inom en snar framtid. Trump är ingen ledare som har gjort några avtryck och osäkerheten är stor. Dock kommer jag nog fortsätta utöka i USD och CAD framöver. Och desto mer USDn rasar desto mer attraktivt blir den amerikanska aktiemarknaden såklart.

Å andra sidan är våran regering oerhört klen och inkompetent för tillfället så det verkar inte som att vi i sig förtjänar att ha en stark valuta så vi får se hur det blir framöver.

I övrigt är det slött här medan vi är på semester och vi försöker ta hand om lille plutten MR. L. Jag visste inte att när man skaffade knodd så skulle man kunna ha riktigt bra sparkvoter eftersom man blir nästan helt stationär. 🙂

Hur har det gått för er andra? Rejäla procentuella ökningar hoppas jag?

Utdelningssidan är uppdaterad.

4 tankar på “Utdelningar juli

  1. Snålgrisen

    Härligt med så fina utdelningar. VI landade på ca 10000 kr för Juli men nu kommer två dystra utdelningsmånader samt sämre lön pga föräldraledighet. Vänta bara när barnen blir större, då börjar kulorna rullar på semestern. Flygstolar, hotellrum, mat, aktiviteter… :=)

    Är väldigt slött även här på semestern, några kommentarer här och där en regnig dag kan snålgrisen nätt och jämnt prestera, annars är det altanbygge, aktiviteter med familjen och slappa i hängmattan som gäller. En vecka till, sen börjar allvaret.

    Gilla

    Svara
    1. Dividendbomber Inläggets författare

      10000 är sjukt bra. 🙂 Du ligger tungt i diverse högutdelande aktier. 🙂

      Äh, knodden får bekosta sina egna intressen. Vill du till Disneyland? Här! sälj 158273 tidningar. 😉

      Jag har också föräldraledigt för tillfället och har en vecka till i hängmattan. Sen träffar skiten fläkten ånyo.

      Gilla

      Svara
      1. mika kivelä (@ztaruk)

        Grattis till fina utd’ar.Själv ökade mina utd’ar med 13% under juli månad.Totalt blev det 2345kr.Årets mål på 45k ligger inom räckhåll (43423)fast jag gjort ett större uttag från börsen i våras på 10% till ett bil köp och några omplacering som varit mer eller mindre lyckade.

        Gillad av 1 person

  2. Pingback: Utdelningar juli | Dividend bomber

Lämna en kommentar