Fiskar vidare i Omega Healthcare

omega

Börsen hostar och hackar sig fram och jag har precis utökat innehavet i Omega Healthcare Investors (OHI) från 170 stycken aktier till 200. 30 inköpta således.

Priset för inköpet exklusive courtage blev 8 865 kronor. Inköpet kommer generera en utdelningshöjning på totalt 650 kronor per år exklusive skatter vilket räcker till två månaders mobiltelefoniräkningar.

I övrigt är det rätt lugnt i portföljen. Skall försöka utöka lite i Lazard framöver. Vidare borde jag utöka i Hemfosa och Castellum som båda känns rimligt värderade.

Nobina, Verizon och AT&T har tagit lite stryk på sistone och jag funderar även på att utöka innhavet i dem. Men det sker nog inte än på ett tag.

Portföljen är uppdaterad.

Slutligen så når jag såklart inte 5 papp i utdelningar för juni månad. Det är då själva f-n att jag alltid skall ramla på mållinjen….

4 tankar på “Fiskar vidare i Omega Healthcare

  1. Båggel

    4% på en dag är saftigt i ett sånt här papper tycker jag. Har varit dåligt avslut på juni för mig. Undrar om Avanza kör utan courtage fjärde juli som förra året. Jag kanske ökar då, om pengar finns. Man ska ju tydligen ha semester också.

    Gillad av 1 person

    Svara

Lämna en kommentar