Essity in i porföljen

essity-logga.jpg

SCA har till slut splittat bolaget i en skogsdel och en hygiendel (Essity). och jag har precis fått 170 Essity in i portföljen.

SCAs värde rasade från cirkus 50 papp ned till 10 över en dag vilket gav kasst avtryck i portföljen och i diverse index. 🙂 Ligger fortfarande långt efter indexutvecklingen i år på grund av detta samt på grund av att ACAS sågs som en förlust när de omvandlades till ARCC samtidigt som jag fick en hel del kontanter från den affären i början på året. Men ca 5% plus ligger jag ändå. Fast i själva verket är det nog snarare runt 10%. Men skit samma. Utdelningarna är såklart viktigare. 🙂

I övrigt ligger jag lågt för tillfället efter jätteinköpet i början på juni. Juni är en halvdålig utdelningsmånad men jag har redan fått ihop dryga 3 600 bagis i erhållen utdelning vilket är en fin höjning jämfört med förra året. Fan vet om jag når 5 papp i utdelningar för juni. Troligen inte gissar jag. Jag kommer nog ramla på mållinjen som vanligt.

Jag vill verkligen försöka nå 5 000 kronor i utdelningar varje månad nästa år men då får jag ösa på hårt med sparandet i höst.

Portföljen är uppdaterad.

6 tankar på “Essity in i porföljen

  1. Mimi

    Härligt, det blev Essity för min del också… 160 st. Lite fler än jag från början hade tänkt men jag kunde helt enkelt inte låta bli!

    Gilla

    Svara
    1. Dividendbomber Inläggets författare

      Ägde du SCA eller köpte du in dem nu?

      Skall bli kul att se Essitys första kvartalsrapport. Jag gillade verkligen SCAs konsumentdel förut så förhoppningsvis fortsätter utvecklingen framöver.

      Gilla

      Svara
      1. Mimi

        Jag köpte nu men sålde faktiskt av lite igår när de gick upp några kronor. Det var ett stort innehav om jag jämför med de övriga innehaven i portföljen så tycker jag gjorde helt rätt. Inte ofta jag swingar men nu så blev det bra 🙂

        Gillad av 1 person

Lämna en kommentar