Rundar av i IBM

ibm.jpg

Köpte precis tre till aktier i IBM (samt flyttade allt in till huvuddepån på Avanza) och har således jämnat av till 100 stycken totalt. IBM har inte varit en rolig historia på sistone men jag har ägt dem sedan 2007 så en hyfsat fin utveckling har det varit tillsammans med alla utdelningar. Dock inte lika kul som Apple. Vi får se, håller nog kvar i IBM-steken även om bolaget står inför en hel del utmaningar inom kanske främst molnområdet där Google och kanske främst Amazon är tunga och svåra utmanare. Jag följer utvecklingen i IBM noga och kan absolut tänka mig att kränga av dem om det pekar åt fel håll. Dock tycker jag de är rätt så intressanta för närvarande och har en rätt bra mix i sin produktportfölj i övrigt. Watson kanske blir en framgångssaga men det återstår att se.

De delar också ut i mina svaga månader mars/juni/september och december vilket är lite grädde på moset. Direktavkastningen är för närvarande på 4,77% vilket är högt för ett teknikbolag av IBMs typ. Marknaden ser inte på dem med så positiva ögon. Såldes går jag in i dem blåst som jag är. 🙂

I övrigt måste jag snart runda av i 3M också.

Portföljen är uppdaterad.

Lämna en kommentar