Utdelningar Mars

Det börjar så sakteliga komma lite vårtecken, blommorna i trädgården börjar vakna till liv. Det trodde man inte för en månad sen när det var -22 här i nollåttaområdet på natten. Nåja, skall inte klaga men visst tittar man ibland med avund med de som kör FIRE i tex Asien eller södra Europa och pillar sig i naveln i 25c när vi har +3 och regn. Ingen nämnd dock och ingen glömd.

Portföljen rullar på och gubbtantaktierna har så sakteliga kommit tillbaka iår. Jag är väl upp cirkus 15% ungefär och är väl jättelångt efter de som kör all in EVO och Embracer men jag har iaf köpt Angler Gaming och Fractal Gaming. Bara för det så har de båda gått halvtaffligt på börsen. Vilken kontraindikator man är. 🙂

Nåja. Följande slantar har rullat in på kontot under mars månad från utdelande aktier;

Swedbank A – 2 610 SEK
T. Rowe Price Group Inc – 188 SEK
Essity B – 1 350 SEK
Castellum – 3 105 SEK
Handelsbanken A – 820 SEK
Axfood – 1 500 SEK
L3harris Technologies Inc – 88 SEK
Qualcomm Inc – 112 SEK
VF Corp – 168 SEK
XACT Norden Högutdelande – 670 SEK
NorthWest Healthcare Properties REIT – 91 SEK
STAG Industrial Inc – 51 SEK
Old Republic International Corp – 299 SEK
Realty Income Corp – 40 SEK
Mcdonald’s Corp – 711 SEK
Consolidated Edison Inc – 131 SEK
Main Street Capital Corp – 61 SEK
3M Co – 757 SEK
Microsoft Corp – 166 SEK
Emerson Electric Co – 107 SEK
Johnson & Johnson – 515 SEK
Starbucks Corp – 462 SEK
Pfizer – 114 SEK
Lazard Ltd – 1 575 SEK
Nordea Bank Abp – 427 SEK
Aflac Inc – 83 SEK
Welltower Inc – 258 SEK
Gladstone Investment Corp – 89 SEK
Walgreens Boots Alliance – 199 SEK
Williams-Sonoma – 31 SEK
Fastenal 118 SEK

Totalt erhållen utdelning för mars månad blev 16 896 spänn.

Jag som trodde det skulle vara under 10k? Nu kom dock utdelningarna från Castellum, Swedbank och Essity in den 31a mars istället för den 1a april enligt Avanza så jag redovisar så som det står i transaktionslistan. Dessa tre utdelningar gjorde att det hoppade upp från knappa 10k totalt till knappa 17k totalt. Nåja… det jämnar ut sig på helårsbasis.

16 896 bagis är en höjning kontra 2020 års mars månad (då jag nådde 13 164 kronor totalt) med 28.35%. Nu var det iofs en sänkning kontra 2019 års mars månad men men… Alla ökningar är såklart bra. Dock kommer april månad inte se så bra ut pga att dessa utdelningar hamnade nu i mars istället för april. Men men men… Det kommer vara en höjning kontra 2020 hur som helst så målet att komma över 200k gäller såklart fortfarande.

Totalt har jag nu nått 44 452 kronor i totala utdelningar för 2021 än så länge. Det är en höjning kontra 2020 (då jag vid samma tidpunkt uppnådde 35 619 kronor i totala utdelningar) med 24,8%. Målet att nå över 200k på helårsbasis gäller fortfarande. Men jag tror det när jag ser det. Det verkar bli på håret. 🙂

Annars har det varit rätt lugnt i portföljen men jag hoppas att inom en snar framtid kunna bosta sparandet rejält. Portföjen närmar sig sju miljoner och är ett självspelande piano i övrigt så jag hoppas att ränta på ränta-effekten blir än mer kännbar framöver även om mitt sparande varit någorlunda värdelöst på sistone. 8 miljoner är ett stort delmål och sen är 10, 12 och 15 de tre stora målen efter det. Får se vart det här slutar. 🙂

Utdelningssidan är uppdaterad.

2 tankar på “Utdelningar Mars

    1. Dividendbomber Inläggets författare

      Det är endast min. Ingen aning när jag kommer sluta jobba. Kan nog göra det redan nu men har ett kul jobb så några år till blir det nog. Vill ha en bit över 10 miljoner totalt innan jag lämnar in jobbnyckeln.

      Gilla

      Svara

Lämna en kommentar